بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع) بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم بررسی مجدد کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی سکته مغزی، سومین علت مرگ و میر در جهان بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد آیا درمان‌های خانگی برای ریزش موی سکه‌ای مؤثر هستند؟ پیوست سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل شرق استان گیلان به قزوین با مصرف گوشت قرمز فراوری‌شده در انتظار خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم آغاز به کار گردهمایی مسئولان قضایی خراسان رضوی در مشهد
سرخط خبرها

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، بزرگ‌ترین واحد آموزشی مراکز استان‌ها | دانشکده دندان‌پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد راه‌اندازی می‌شود + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۰۳۰۶
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، بزرگ‌ترین واحد آموزشی مراکز استان‌ها | دانشکده دندان‌پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد راه‌اندازی می‌شود + فیلم
نشست خبری ویژه بازگشایی دانشگاه‌ها با حضور ریاست دانشگاه آزاد خراسان رضوی در جمع خبرنگاران امروز (سه‌شنبه، سوم مهر ۱۴۰۳) در مجتمع رفاهی‌فرهنگی دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تبریک ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دستاورد‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی اساساً قوه عاقله جوامع پیشرفته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی‌اند. آنچه از مسیر و راهبرد آموزش نصیب جوامع شده دستاورد‌های بی‌نظیری است؛ ما به این وظیفه خود و عملکرد اثرگذار در جامعه افتخار می‌کنیم.

محسن مرادی با بیان اینکه یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش عالی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی است که بیش از ۴۰ سال از قدمت آن می‌گذرد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه آموزش و تربیت و پرورش نسل جوان را بر عهده دارد. بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در شرق کشور با ۷۸ هزار نفر جمعیت در استان در ۱۷ مرکز است که مراکز بزرگ استان شامل مشهد، نیشابور و سبزوار است.

وی افزود: از سال ۹۹، حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد به عنوان واحد مستقل و عنوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳ هزار نفر دانشجو را پذیرش کرده که صورت منفک از دانشگاه آزاد مشهد مشغول به آموزش دانشجویان در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری است که در سال آینده، دانشگاه دندان‌پزشکی مشهد به جمع دانشگاه‌های آزاد اسلامی مشهد افزوده خواهد شد.

مرادی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی مراکز استان‌ها و قدیمی‌ترین واحد دانشگاهی در کشور است. در این دانشگاه ۳۸ هزار نفر دانشجو در رشته‌های مختلف و در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تغییر نگاه مدیریتی در رویکرد‌ها در دانشگاه آزاد از سال ۹۷ اتفاق افتاد و تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد. بر اساس این سند تحول، رویکرد‌های دانشگاه به سمت رویکرد‌های اجتماعی و حضور در متن جامعه تقویت شد.

مرادی بیان کرد: در ۲۸ واحد دانشگاه آزاد در کشور، دفاتر تقریب مذاهب اسلامی تشکیل شد. در استان، ۵ واحد تقریب مذاهب اسلامی داشتیم تا فضای هم‌اندیشی دانشجویان اتفاق بیفتد. با راه‌اندازی این دفاتر در استان، چندین سمینار با هدف تقریب و هم‌اندیشی ادیان و مذاهب اسلامی برگزار شد.

وی افزود: در حال حاضر، ۶۰ هزار نفر دانشجوی اهل تسنن در دانشگاه آزاد استان مشغول به تحصیل هستند که این رویکرد نشان از توجه به تربیت دانشجویان دارد. همچنین ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، در حال تحصیل هستند. از این تعداد، ۱۴ هزار نفر دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و در بیش از ۵۷ مدرسه وابسته به دانشگاه آزاد در استان، مشغول به تحصیل هستند. مدارس معارف اسلامی با عنوان مدارس «سعادت» راه‌اندازی شده است. در استان، دو مدرسه معارف دوره اول و دوره دوم با ۱۱۰ هزار دانش‌آموز به‌خوبی در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نگاه اقتصادی به مباحث عملکردی خود نداریم، گفت: بیشترین جمعیت راهیان نور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. سال گذشته، ۷۰۰ نفر در استان در راهیان نور به منظور بصیرت‌افزایی و تبیین دستاورد‌های انقلاب شرکت کردند.

وی درباره اینکه تغییر محیط و فناوری پیچیدگی کسب‌وکار را می‌طلبد که دانشگاه‌ها باید جهت‌گیری‌ها را تعیین کنند، گفت: نیت اصلی تشکیل دانشکده‌های موضوعی ورود به متن جامعه است. منتظر این نیستیم که مشکلی در جامعه ایجاد شود تا در پایان‌نامه‌ها تعریف کنیم؛ بلکه نظام تشخیص مشکلات را راه‌اندازی کردیم. سامانه پایش در دانشگاه آزاد در کل کشور ۴۰۰ واحد دانشگاهی دارد که یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر دانشجو با این سامانه در تعامل هستند که بخشی از مشکلات کشور را مورد تحقیق پایان‌نامه خود قرار می‌دهند.

مرادی بیان کرد: در این سامانه، ۵۵ چالش بزرگ کشور تعریف شده که هر برنامه زیرموضوعات مختلفی دارد که مبنای پایان‌نامه دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی افزود: سه برنامه با مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور در سامانه پایش اداره می‌شود؛ مانند صنایع گاز با ۱۰۰ موضوع پژوهشی، بهسازی و صرفه‌جویی، حاشیه‌نشینی و چالش‌های سازمان‌های بزرگ‌مقیاس. اگر دانشجویان از سامانه پایش موضوع پایان‌نامه خود را انتخاب کنند، ۲۵ درصد تخفیف شهریه می‌گیرند. در حقیقت، ما برای تبیین مشکلات کشور هزینه می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۲۵ هزار پایان‌نامه در دانشگاه آزاد از سامانه پایش با هدف حل مشکلات اجتماعی نگاشته شده است. همچنین پویش اشتغال‌زایی دانشجویان را دنبال می‌کنیم. امروز ا‌ولویت ما اشتغال‌زایی است. با کارخانجات بزرگ کشور و استان تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردیم و تعدادی دانشجو را گزینش کردیم که در این فضای کسب‌وکار کار می‌کنند و در ایام فراغت از کار، تحصیل می‌کنند. ۳۰ دانشجوی دانشگاه آزاد در ایران‌خودرو مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه اولویت ما این است که دانشجویان هم‌زمان با تحصیل، اشتغال و مهارت‌آموزی داشته باشند، گفت: در استان، سه هزار نفر استاد تمام‌وقت و مدعو و هزار نفر هیئت‌علمی و بقیه در قالب دستیار آموزشی، مشغول هستند.

امسال بیش از ۳هزار و ۵۰۰ دانشجو به دانشگاه آزاد مشهد اضافه شده است 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت:در عرصه فناوری نگاه ما این است مشکلات اجتماعی را حل کنیم مسائل تحقیقاتی دانشگاه آزاد با نیت حل مشکل اجتماعی و رفاه بیشتر مردم جامعه است دانشجویان مامرکز تحقیقات برق و طرح هوشمند سازی برق کشور را عهده دارد.

مرادی بیان کرد:در حوزه صنایع که بزودی کارخانه تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر در مشهد توسط دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان راه اندازی می‌شود 

وی افزود:در سایر حوزه‌های پژوهشی هم همکاری‌های بسیاری با صنایع داریم در مساحت بیش‌تر ۵ هزار متر مربع کارخانه نوآوری و کارگاه را راه انداختیم دانشگاه آزاد در تولید قطعه به صنایع بزرگ کشور کمک می‌کند قرارداد خوبی بسته شد که شرکت و هسته‌های فناور در مراکز رشد کار تولید قطعه را انجام میدهند همچنین امسال ۸۵۰۰ دانشجو اضافه شده است.

۸۰ درصد دانشجویان خارجی، تبعه افغانستان اند

وی افزود:سه هزار نفر از ۸ ملیت مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی در استان مشغول به تحصیل اند برنامه‌های فرهنگی داریم، یکی از دانشگاه‌های برتر دانشجویان خارجی هستیم و با عنایت امام رضا دانشگاه آزاد مشهد، دومین دانشکاه آزاد اسلامی کشور با شاخص علمی آموزشی به پژوهش و آموزش این فرزندان مرز و بوم اشتغال دارد. ۸۰ درصد دانشجویان خارجی، تبعه افغانستان اند در سال ۲۰ الی ۳۰ درصد رشد دانشجو داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->